روز شگفت انگیز مشاغل

و در آخرین قدم های تابستانه‌ی مدرسه دخترانه افرادخت روز شگفت انگیز مشاغل را پشت سر گذاشتیم.

قدرت شگفت انگیز نیروهای خلاق و استعدادهای نهفته آدمی هنگامی آشکار می شود که نیازی حیاتی، تواناییهای او را به فعالیت وادارد و کشش آرزویی، سراپای وجودش را به جنب و جوش درآورد. به همین منظور ما مشاغل را برگزیدیم تا بچه ها با در مشاغل مختلف علایق، خلاقیت و استعداد خود را تا حدودی شناسایی کنند. در کلاس های مختلف فعالیت های متنوعی طراحی شد تا دخترانمان بتوانند در کنار آشنایی بیشتر با آن نقش خود را در قالب آن تصور کنند.

ما شگفت انگیز را در هشت عنوان برنامه ریزی کردیم.

در فعالیت اول دخترانمان با شغل کاشی کاری و سازه هایی که با این هنر دست خلق شد آشنا شدند. دخترانمان نام افرادخت را با دستان ظریف خود با کاشی های شکسته، رنگ و بویی دیگر دادند.

شعبده بازی مانند هنرهای دیگر شامل ، نقاشی ، خوانندگی ، طراحی و … یک شغل کامل می باشد. علاوه بر معرفی این شغل به دخترانمان به هر پایه یک ایده شعبده بازی به آموزش گذاشته شد.

ما در یک فعالیت شیرین و دلچسب به دخترانمان شغل قنادی را معرفی کردیم. هر پایه با دستان توانمند خود شکلات درست کرده سپس با ایده و خلاقیت های خود آن را تزئین کردند.

در شغل کاراگاهی دخترانمان را علاوه بر این شغل با مهارت مشاهده، گفت و گو کردن و حل مسئله بیشتر آشنا کردیم و با طرح یک فعالیت معمایی وارد چالشی شدند که مرحله به مرحله به دنبال جواب بودند.

در فعالیت کفاشی دخترانمان با مراحل تولید کفش آشنا شدند مثل: طراحی، دوخت و در نهایت واکس زدن. در این فعالیت دخترانمان با مدل بستن بند کفش های مختلف، بیشتر از قبل آشنا شدند.

وقتی از کودکان درباره شغل آینده شان سوال می‎ پرسیم، در کنار مشاغلی مانند خلبانی، پزشکی و معلمی، قطعا شغل فضانوردی نیز یکی از مشاغل محبوب آن هاست. در این فعالیت با توضیحاتی جامع به معرفی شغل فضانوردی پرداختیم و دخترانمان با چالش ها، شرایط و مزایا و معایب آن آشنا شدند.

شغل بازیگری هم یکی از مشاغل مورد آشنایی دخترانمان بود. در واقع بازیگر با جان بخشیدن به حرکات و کلمه ها در تئاتر و فیلم، از خلاقیت و استعداد خود استفاده می کند. دخترانمان در این کلاس نقش هایی را به انتخاب خود به نمایش گذاشتند.

در پایان، روزمان را با معرفی شغل زحمت کش و مهربان آتش نشانی به اتمام رساندیم. با دعوت از گروه پر تلاش آتش نشانان به مدرسه تجربه این شغل را برای دخترانمان رقم زدیم. ماموران نیز با اجرای مانور خاموش کردن آتش، یکی از مسوولیت های شغل خود را به صورت کامل برای دخترانمان معرفی کردند.

خانه درباره مارزرواسیونشماره تماس