بهترین بازی های فکری دو نفره برای کودکان

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-سربرگ

بهترین بازی های فکری دو نفره برای کودکان نام این مقاله از وب سایت افرادخت است. در این مقاله تیم آموزشی، فرهنگی، هنری و سرگرمی افرادخت به مزیت ها و تاثیرات بازی های دو نفره برای کودکان پرداخته است. همچنین بازی های پر طرفدار و جذاب برای کودکان به صورت دو نفره را معرفی نموده است. با این بازی ها می توانید اوقات خوشی را برای خود و کودکان ایجاد نمایید.

نقش بازی در خانه در آموزش کودکان

بازی در خانه می تواند نقش تعیین کننده ای در تربیت کودکان ۱۰ ساله داشته باشد. از طریق بازی، کودکان می توانند مهارت های شناختی، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود را توسعه دهند. علاوه بر این، بازی‌های خانگی به آنها فرصتی برای کاوش، آزمایش و یادگیری به شیوه‌ای سرگرم کننده و جذاب می دهد.

 

بازی فکری دونفره

انواع بازی های فکری در سبک های متنوع به بازار عرضه می شوند که گزینه ی خوبی برای سپری کردن اوقات فراغت هستند برای دسترسی به انواع بازی های فکری بر روی لینک بازی فکری بزرگسالان  کلیک کنید.

اهمیت بازی و اسباب بازی برای کودک در مزایا و اثرات مثبت و سازنده‌ای است که بر فرایند رشد و نمو کودک می‌گذارد. بازی فکری کودک زمینه را برای آموزش غیرمستقیم مهارت‌های روزمره زندگی و همچنین مفاهیم ابتدایی همچون شناخت اشکال هندسی، رنگ ها، شمارش اعداد و موارد دیگر فراهم می‌آورد.

همانطور که میدانید، آموزش مهارت‌های مختلف به کودکان کار دشواری است اما این کار از طریق بازی و به صورت غیرمستقیم به صورت کاملا موثر امکان‌پذیر می‌باشد.

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن4

روش‌هایی برای بازی در خانه

برای انجام بازی‌های خانگی ابتدا باید شرایط مناسبی را برای بازی‌ها فراهم کنید و هنگام طراحی بازی باید چند نکته را در نظر بگیرید. در ادامه لیست کوتاهی از مواردی که باید برای طراحی بازی در نظر بگیرید، معرفی شده است.

 

از یک طراحی و چیدمان ساده استفاده کنید

 

طراحی بازی باید شامل عناصر و المان‌های ساده‌ای باشند که کودکان ده ساله یا کوچک‌تر بتوانند به راحتی آن را درک کرده و با بازی ارتباط برقرار کنند. اگر بازی بیش از اندازه پیچیده باشد، کودک شوق و اشتیاق خود را از دست می‌دهد یا ممکن است نتواند بازی را ادامه دهد.

بنابراین پیش از شروع بازی مطمئن شوید که کودک همه قوانین بازی را متوجه شده و بازی را به طور کامل درک کرده است.

 

او را سرگرم کننده کنید

عناصر سرگرم کننده مانند چالش‌ها، پاداش‌ها و سوپرایزها را در دل بازی جای دهید. زمانی که بازی رقابتی شود یا یک جایزه به عنوان هدف تعیین شود، انگیزه کودک برای بازی افزایش پیدا می‌کند.

در نظر بگیرید که چه نوع فعالیت‌ها یا موضوعاتی احتمالاً برای کودکان ۱۰ ساله جذاب است و بازی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن3

احساسات را در بازی دخیل کنید

با اضافه کردن تصاویر، صداها و عناصر لمسی به بازی آن را جذاب‌تر کنید. به خاطر داشته باشید که کودکان در مرحله‌ای از توسعه خود هستند که به طور فزاینده‌ای از دنیای اطراف خود آگاه می‌شوند و شروع به پرورش تمایلات و سلایق خود می‌کنند.

برای درگیر کردن حواس، می‌توانید عناصری مانند موسیقی، جلوه‌های صوتی، تصاویر، بافت‌ها و رایحه‌ها را در طراحی بازی خود بگنجانید. برای مثال، می‌توانید موسیقی پس‌زمینه جذاب یا جلوه‌های صوتی را اضافه کنید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های روشن، اشکال جالب و انیمیشن‌های پویا برای ایجاد یک محیط بصری محرک استفاده کنید.

 

کودک را به تعامل اجتماعی تشویق کنید

بازی‌هایی طراحی کنید که کودکان را به تعامل اجتماعی و کار گروهی تشویق می‌کند. کودکان برای نقش مهم‌ترشان در دوران بزرگسالی به یادگیری مهارت‌های اجتماعی نیاز دارند؛ بنابراین در نظر گرفتن این مسئله بسیار حائز اهمیت است. فرصت تعامل اجتماعی در بازی‌های گروهی در خانه بیشتر فراهم می‌شود.

 

تعادل چالش و موفقیت

تعادلی بین چالش و موفقیت ایجاد کنید تا بازیکنان احساس چالش کنند اما تحت فشار قرار نگیرند.

 

دستورالعمل‌های واضح و مشخص را ارائه دهید

دستورالعمل‌های واضح و مربوط به بازی را هم به صورت شفاهی و هم بصری در مورد نحوه انجام بازی ارائه دهید. تا زمانی که کودکان قوانین بازی‌ها را متوجه نشده باشند، نمی‌توانند با آن درگیر شوند.

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن2

تست و تکرار

بازی را با بچه‌های گروه سنی مورد نظر آزمایش کنید و طرح را بر اساس بازخورد آن‌ها تکرار کنید.

 

خلاق باشید

از خلاقیت در طراحی بازی خود نترسید و عناصری منحصر به فرد و غیرمنتظره را در بازی جای دهید.

 

انواع بازی های دو نفره فکری برای کودکان

در این بخش تعدادی از بازی های پر طرفدار و جذاب دو نفره برای کودکان معرفی شده است. این بازی های می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن5

اسم ترانه رو حدس بزن

به‌نوبت، یک ترانه یا آهنگ را از فهرست ترانه‌های موردعلاقه‌تان انتخاب و پخش کنید. رقیبتان ۳ تا ۵ ثانیه فرصت دارد اسم ترانه و نام خواننده یا آهنگساز آن را حدس بزند.

اگر می‌خواهید بازی سخت‌تر شود، قسمت‌های پرتکرار و شناخته‌شده ترانه را پخش نکنید و سراغ ترانه‌های معروف نروید.هرکسی در نوبت خود نام ترانه را درست حدس بزند ۱ امتیاز می‌گیرد.

این بازی هم فال است و هم تماشا؛ چون علاوه بر اینکه از شنیدن آهنگ‌‌ها لذت می‌برید، با سلیقه موسیقایی همراهتان نیز آشنا می‌شوید.

 

جرئت یا حقیقت

اگر شما و هم‌بازی‌تان اهل خطرکردن هستید، جرئت یا حقیقت یک بازی کلاسیک و سرگرم‌کننده و جذاب برای شماست. برای اینکه پرده از برخی حقایق زندگی رقیب بردارید، سؤالات تصادفی بپرسید.

وقتی نوبت به جرئت می‌رسد، کمی دیوانه‌بازی و خطرکردن ضرری ندارد. البته فراموش نکنید احتیاط شرط عقل است و نباید خودتان یا رقیبتان را به دردسر بیندازید.

 

بازی خانگی دو تا چندنفره چشمک مرگ

هر تعدادی که در بازی های دونفره خانگی و فکری شرکت کنند به همان اندازه هم باید کارت سفید در اختیار داشته باشند.

 روی دو کارت کلمه کارآگاه و قاتل را می‌نویسند و روی بقیه کلمه کارگاه نوشته می‌شود و بعد به هر شرکت‌کننده در بازی به‌طور تصادف یک کارت می‌دهند فردی که کارت قاتل نصیب او شده به‌صورت مخفیانه به بقیه چشمک میزند.

 دریافت‌کننده‌ی این چشمک‌ها درواقع قربانی قاتل شده می‌میرند و اما کارگاه، کسی که کارت کارگاه را دارد باید قاتل را پیدا کند و زمانی که کارگاه قاتل را پیدا کند، قاتل قبلی کارگاه می‌شود و کارت‌ها بازهم به‌صورت کاملاً تصادفی در بین بازیکنان پخش می‌شود و دوباره بازی جریان پیدا می‌کند.

 

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن6

 

بازی فکری آزول

احتمالا شکل و ظاهر بازی azul باعث می‌شود که فکر کنید این یک بازی شرقی است. جای تعجب است اگر بدانید بازی azul توسط پرتغالی‌ها طراحی شده است.

همه‌اش هم زیر سر مانوئل اول یکی از پادشاهان پرتغالی است که عاشق کاشی‌کاری‌های کاخ الحمراء ( ساخته شده توسط اعراب مسلمان در جنوب اروپا) شد.

او وقتی که از سفر برگشت دستور داد که کاخش را به وسیله همین کاشی‌ها بیارایند. یک کاشی کار نیاز است. کاشی کاری که بتواند بیشترین کاشی را با ترتیب مناسبی طبق الگوی ویژه در کنار هم بچیند برنده است.

بازی فکری آزول را می‌توان ۲ تا ۴ نفره بازی کرد که حالت دونفره آن جذاب‌تر است. با رقیبتان شروع به بازی کنید. هر کس که امتیاز بیشتری کسب کند، برنده بازی است.

بهترین-بازی-های-فکری-دو-نفره-برای-کودکان-متن1

بله – نه معکوس

این بازی یکبازی کلامی پرهیجان است که نیاز به قدرت تمرکز بالا دارد. در این بازی یک فرد سرزبان دار باید در حکم پرسشگر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال‌های بدیهی کند و طرف مقابل هر جایی که باید بگوید «بله»، «نه» جواب بدهد و بالعکس.

شخص پرسش گر باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و اشتباه پاسخ دهد. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده بازی است.

 

دوز (X-O)

دوز یکی از معدود بازی‌های قلم و کاغذی است که می‌توان آن را فقط دو نفره بازی کرد، اما در هر صورت یکی از هیجان انگیزترین و محبوبترین روش‌ها برای سرگرمی است.

برای تجربه این بازی کافی است جدولی سه در سه روی کاغذ بکشید و یک نفر شکل دایره و دیگری شکل ضربدر را انتخاب کند.

شروع کننده توافقی یا نوبتی است و هر کدام از طرفین می‌بایست تلاش کنند یکی از ردیف‌های عمودی، افقی یا اوریب را با شکل انتخابی‌اش پُر کنند. ناگفته نماند احتمال مساوی شدن در این بازی نیز بالا است.

سایر مقالات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره مارزرواسیونشماره تماس