بازی فکری کارتی

بازی-فکری-کارتی-سربرگ

بازی فکری کارتی نام این مقاله از وب سایت افرادخت می باشد. در این مقاله به نکات مهم در انتخاب و خرید انواع بازی فکری کارتی که متناسب با نیاز هر شخص می باشد اشاره شده است. در این مقاله تیم فرهنگی و آموزشی و سرگرمی افرادخت تلاش کرده است که انواع مختلفی از بازی ها را در این مقاله به شما معرفی نماید. بازی های انتخاب شده جزو بازی های محبوب و با کیفیت در بازار ایران است. همه این بازی ها در مارکت ایران قابل خریداری می باشد.

نکات مهم در انتخاب و خرید بازی های فکری کارتی

در ابتدا باید به مبحث بسیار مهمی توجه شود. این مبحث در واقع مناسب بودن بازی فکری کارتی با نیاز و روحیات شماست. برای این موضوع باید به چندین مورد توجه شود. این موارد در بحش زیر قابل مطالعه و بررسی می باشد.

ظاهر بازی فکری کارتی

در صورتی که برای خردسال تهیه می‌‌کنید و دارای قطعات مختلف می‌‌‌‌باشد، لبه‌‌ی تیز نداشته باشد. بوی بدی نداشته باشد چرا که برخی از این انواع بازی فکری را از مواد بازیافتی می‌‌سازند که علاوه بوی نامناسب، سبب ایجاد آلرژی نیز خواهند شد و یا در صورت داشتن رنگ‌‌های غیر بهداشتی خطرناک نیز هستند.

اورجینال یا فیک بودن بازی فکری کارتی

در صورتی که بازی فکری ساخت خارج از کشور را خریداری می‌‌کند از وجود بارکد کشور سازنده و وجود وب‌‌سایت شرکت سازنده‌‌ی آن مطمئن شوید.

قیمت بازی فکری کارتی

در برخی موارد تصور نکنید که بازی فکری خوب را با قیمت پایین خریداری کرده‌‌اید و از این حیث خیلی خوش شانس نیز هستید. در مورد این نوع کالاها در اکثر موارد قیمت پایین یا نشانه‌‌ی کم بودن یکی از قطعات و یا درجه‌‌ی کیفی پایین است. لذا در هر صورت ارزش خرید ندارد.

رده‌‌ی سنی بازی فکری کارتی

همانطور که می‌‌دانید بر روی تمامی جعبه‌‌های بازی فکری سن مجاز برای بازی مورد نظر ذکر شده است. به عنوان مثال برای بازی‌‌هایی که مناسب زیر ۳ سال هست قطعات بازی خیلی ریز نیستند و خیلی محکم  و سفت هم نیستند. یا برای کودکانی که زیر ۱۴ سال داشته باشند، بازی مانند مافیا و غیره مناسب نیست چون هنوز ذهن بچه با مفاهیمی مانند دروغ و غیره آشنایی کامل نرسیده و درک درستی ندارد.

تعداد نفرات بازی فکری کارتی

همیشه در نظر داشته باشید که چند نفر معمولا در خانه این بازی فکری را همزمان انجام می‌‌دهند و یا اگر همیشه ۳ تا ۵ نفر پایه‌‌ی بازی کردن هستند، بازی که خریداری می‌‌کنید نیز این قابلیت را داشته باشد و جوابگوی این تعداد نفرات باشد. برای مثال بازی فکری دو نفره‌‌ می‌‌توانید جیپور را خریداری کنید.

 

بازی-فکری-کارتی-متن2

 

بازی فکری کارتی متناسب با نیاز

یکی از جالب‌‌ترین و بهترین کارها هنگام خرید بازی فکری، انتخاب بر اساس نیاز کودک و سلیقه‌‌ی اوست. به عنوان مثال اگر تصور می‌‌کنید قابلیت حل مسأله نیاز به تقویت می‌‌باشد یا هوش و منطق نیاز به قدرت گرفتن دارند از بازی‌‌های چالش برانگیز همین حوزه‌‌ها را خریداری کنید و اجازه دهید کودک شما با انجام چنین بازی‌‌هایی مهارتی که در آن حرفه‌‌ای نیست را تقویت کند. هم تفریح سالمی محسوب می‌‌شود و در مقابل مزیتی که ارائه داده قیمت بسیار کمتری پرداخت کرده‌‌اید.

انواع بازی فکری کارتی

در این بخش به تعداد قابل توجهی بازی فکری کارتی اشاره شده است. همچنین در این بخش هر یک از بازی ها توضیح داده شده است که به شما در خرید و انتخاب آن ها کمک شود.

بازی فکری کارتی کاستل

این بازی در واقع بازی ترساندن و زهره ترک کردن است! بله، بازی کارتی کاستل برداشتی آزاد از بازی NOX است که در آن بازیکنان با کشیدن کارت سعی می‌کنند حریفان خود را بترسانند.

در واقع شخصیت‌های قلعه این بازی آقای کله کدو، جناب کهنه پیچ و استاد گور به گور هستند که برای جشن هالووین آماده می‌شوند.

با وجود اینکه امتیازهای این بازی بر اساس ترس و وحشتی است که در بازیکنان ایجاد می‌شود اما عکس‌العمل آن‌ها باعث می‌شود تا لحظات شاد و به یادماندنی را تجربه کنند!

پس اگر شما هم از پنهان شدن و ترساندن بقیه لذت می‌برید باید این بازی را امتحان کنید زیرا زهره ترک کردن بقیه برای شما امتیاز دارد و می‌توانید از این توانایی خود استفاده کرده و برنده بازی باشید!

توجه کنید که این بازی برای افراد بالای ۸ سال و رقابت ۲ تا ۶ نفر طراحی شده است.

اگر نیاز به جعبه برای نگهداری کارت و پاسور دارید جعبه هایی زیبا برای این منظور طراحی شده اند که به آن جعبه پاسور گفته می شود.

بازی فکری کارتی شاه، دزد و وزیر

بازی شاه، دزد، وزیر و جلاد را به خاطر دارید؟ مجازات و تنبیه‌های بازی را چطور؟ این بار به یاد گذشته‌ها و تکرار و مرور خاطرات، می‌خواهیم بازی کارتی ایرانی شاه، دزد و وزیر که توسط مجموعه دورهمی منتشر شده، را معرفی کنیم.

برای انجام بازی حتما نیاز به ۴ نفر ندارید و می‌توانید این بازی را در جمع‌های ۳ تا ۶ نفره هم بازی کنید.

انجام بازی فکری کارتی شاه، دزد و وزیر می‌تواند باعث تقویت هوش هیجانی، افزایش دقت و تمرکز شما شود. راستی تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که برنده بازی کسی است که بیشترین سکه بازی را جمع کند.

شاه دزد وزیر بهترین بازی فکری ایرانی است که می تواند دورهمی های شما را مفرح تر کند و اوقات خوشی را برایتان فراهم آورد.

اگر به بازی‌های فکری کارتی نقش مخفی و کاملا ایرانی علاقه دارید، بازی آخرین ایستگاه یک بازی مناسب برای شما است.

بازی فکری کارتی اسپلندور (Splendor)

شما در این بازی نقش تجار دوره رنسانس را بازی می‌کنید که باید ژتون، طلا و جواهرات خرید و فروش انجام دهید. وقتی ژتون‌های شما به قدر کافی زیاد شود با آن‌ها کارت‌هایی را خریداری کرده و سرمایه خود را صد برابر می‌کنید!

اگر شما هم به بازی‌های استراتژیک علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را انجام دهید. تنها کسانی در این بازی برنده می‌شوند که هوش، تمرکز و سیاست زیادی داشته باشند پس دوستان خود را به چالش بکشید!

این بازی برای افراد ۱۰ سال به بالا و برای رقابت بین ۲ تا ۴ نفر طراحی شده است.

 

بازی-فکری-کارتی-متن1

 

بازی جوکر

اگر به خندیدن و خندان از ته دل علاقه مندید، بازی جوکر مناسب شماست! بازی جوکر یکی از جدیدترین بازی های کارتیه که از سبک سریال جوکر که تازگی ها محبوبیت زیادی پیدا کرده برگرفته شده. در بازی جوکر خندیدن ممنوعه و اگر بخندید بازنده اعلام می شید!

کارت نقش زامبی این بازی رو به شدت جذاب کرده و درواقع زامبی فردیه که خودش آزادانه می تونه بخنده و هر حرکتی انجام بده و در اصل هدفش اینه که بقیه بازیکن ها رو بخندونه.

بازی اجی مجی بوم

اگر به بازی های انتزاعی که داستان جذابی دارن و همبازی هایی با سن نوجوانی دارید، بهترین بازی برای شما بازی اجی مجی بوم هوپا است. بازی اجی مجی بوم یک بازی آسونه که از بازی جذاب و پرطرفدار «Crossing» برگرفته شده.

داستان بازی از اون جایی شروع می شه که شاگردان بازیگوش مدرسه ی جادوگری، در نبود استاد سر کلاس، تلاش می کنن تا ورد جابجا شدن اشیا که تازه آموختن رو تمرین کنند.

همچنین با استفاده از فنون جادویی و بلوف زدن و خوندن ذهن دیگری، جواهرت روی میز رو از هم دیگه بفاپند! در هر نوبت بازیکنان با گفتن ورد «اجی…مجی…بوم…» به طور همزمان به الماس های روی کارت ها اشاره می کن تا بتونن صاحب اون ها بشن.

بازی فکری کارتی سالاد سوسکی

 

بازی-فکری-کارتی-متن3

 

اگر به‌ دنبال یک بازی کارتی جذاب برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود می‌گردید پس بازی فکری کارتی سالاد سوسکی را انتخاب کنید. این بازی کارتی با ترکیبی از حافظه دیداری، ‌شنیداری و سرعت ‌عمل به ‌خوبی مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد. در این بازی کارتی لازم است یک سالاد شیرازی خوشمزه با گوجه، خیار، پیاز و البته لیمو درست کنید.

در بازی سالاد سوسکی بازیکنان باید اسم کارت خود را با صدای بلند بگویند. هر کس که زودتر از شر کارت‌های خود خلاص شود برنده بازی است. البته توپوق زدن، مکث بیشتر از سه ثانیه و تکراری بودن کارت‌ها باعث می‌شود همه کارت‌ها رو شده دوباره به دست بازیکنان برگردد.

این بازی برای ۲ تا ۶ بازیکن با رده سنی شش سال به بالا مناسب است. محتویات جعبه بازی سالاد سوسکی شامل ۱۲۸ کارت‌ بازی و راهنما بازی می‌شود.

بازی فکری کارتی هدبند

از محبوب‌ترین بازی‌های فکری کارتی در کشور ژاپن هدبند است. این بازی در کشور ایران نیز علاقه‌مندان خاص خود را دارد. مهم‌ترین ویژگی بازی فکری کارتی هدبند همراهی بازی با آموزش منحصر به‌ فرد برای کودکان است.

اجرا این بازی حس کنجکاوی کودکان را برانگیخته می‌کند. آن‌ها با استفاده از هوش و حافظه کوتاه ‌مدت خود به سوالات کلیدی پاسخ می‌دهند. والدین می‌توانند همزمان به فرزندان خود زبان‌های انگلیسی و عربی را نیز آموزش دهند؛ زیرا کارت‌های بازی فکری هدبند در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی طراحی ‌شده ‌است.

با خرید بازی فکری هدبند ۶۰ عدد کارت رنگی، ۶ عدد هدبند، ۱۸ عدد سکه و یک عدد ساعت شنی مشاهده خواهید کرد.

۲ الی ۶ بازیکن با رده سنی چهار سال به بالا می‌توانند به این بازی مشغول شوند. برای شروع بازی تمام بازیکنان هدبندها را بر روی سرشان قرار می‌دهند سپس روی هدبند هر نفر یک کارت تصویر می‌گذاریم.

با برگرداندن ساعت شنی هر بازیکن با سوال پرسیدن و جواب بله و خیر سایرین تصویر روی کارت را حدس می‌زند. پاسخ صحیح منجر به دریافت یک سکه جایزه می‌شود. در غیر این ‌صورت به بازیکن سکه‌ طلا تعلق نمی‌گیرد.

با تهیه این بازی برای کودکان به افزایش هوش، دقت، تمرکز و سرعت‌ عمل، مهارت‌های اجتماعی، زبان‌آموزی و … آن‌ها کمک خواهید کرد.

 

سایر مقالات افرادخت

خانه درباره مارزرواسیونشماره تماس