چند بازی گروهی در خانه

چند-بازی-گروهی-در-خانه-سربرگ

بازی گروهی پانتومیم

پانتومیم یکی از بهترین انواع بازی گروهی در خانه می‌باشد که سر و صدای بسیاری بین خانواده‌ها پیدا کرده است و به یکی از ثابت‌ترین بازی ها در دورهمی های خانوادگی و شب نشینی تبدیل شده است.

در پانتومیم مهارت برقراری ارتباط غیرکلامی، نقش آفرینی، کدگذاری وتمرکز پرورش می‌یابد. کلیت بازی پانتومیم حدس زدن یک مفهوم، یک عبارت یا کلمه می‌باشد که با گرفتن اطلاعات کدگذاری شده باید رمز گشایی شود.

برای جذاب تر کردن بازی پانتومیم بهتر است، بازی در قالب دو گروه انجام شود تا با ایجاد فضای رقابتی، هیجان بازی افزایش یابد.

علاوه‌براین برای بالا بردن کیفیت بازی پیشنهاد می‌شود این بازی در چند مرحله و با فاکتورهای مختلف انجام شود. به عنوان مثال برای موضوعات مختلف و میزان سخت بودن کلمه امتیازهای مختلف لحاظ شود.

یا در یک دور از بازی پانتومیم از طریق نقاشی کشیدن اجرا شود یا یک مرحله از بازی را به پانتومیم سرعتی اختصاص دهید.

کلی ایده‌های جذاب و خلاقانه در بازی پانتومیم قابلیت اجرایی دارند که این بازی را همواره غیر تکراری و منعطف پذیر می‌کنند.

کلمات مورد نظر را می‌توانید قبل از شروع بازی مشخص کنید، برای این کار می‌توانید تعداد کلماتی را خودتون روی کاغذ بنویسید، یا از بازی های فکری پانتومیم و یا از اپلیکیشن های مربوطه استفاده کنید.

 

چند-بازی-گروهی-در-خانه-متن4

 

بازی گروهی دور

برای انجام بازی دور، جمع حداقل ۴ نفره نیز کفایت می‌کند. برای اجرای این بازی دسته‌جمعی، باید یک زمان‌سنج داشته باشید.

همچنین لازم است یک سری کارت که روی هر کدام تعدادی کلمه نوشته شده است، آماده کنید. باید دوبه‌دو روبروی یار خود بنشینید، به نوبت یک کارت بر‌دارید و بدون اشاره مستقیم به سوژه، از مشخصات آن برای یار خود می‌گویید تا او بتواند حدس بزند.

سرعت در این بازی، حیاتی است و نباید مقدار زمان باقی‌مانده در لحظه توضیحات شما صفر شود.تعداد کلمات پاسخ داده شده و سرعت عمل، شرط برنده‌شدن در این بازی است.

همچنین می‌توانید به جای تهیه کارت و استفاده از زمان‌سنج، از اپلیکیشن این بازی در موبایل استفاده کنید و به راحتی این بازی را در جمع خانواده و دوستان خود اجرا کنید.

 

بازی گروهی شاه، دزد، وزیر

بازی شاه، دزد، وزیر یکی از بازی‌های گروهی خنده‌دار است که معمولا به صورت چهار نفره انجام می‌شود.

برای انجام این بازی ابتدا تکه‌های هم‌شکل و کوچکی از کاغذ تهیه می‌شود و روی هر کدام کلمات شاه، وزیر، جلاد و دزد نوشته می‌شود. کاغذها به شکل یکسان تا می‌شوند تا کسی نتواند داخل آن را ببیند. هر یک از بازیکنان، کاغذی را برمی‌دارند.

وقتی همه کاغذها را برداشتند و از سمت خودشان خبردار شدند، شاه رو به دیگران می‌گوید: «وزیر من کیست؟» اینجا وزیر با نشان دادن کاغذ، خودش را به شاه معرفی می‌کند.

شاه می‌گوید: «دزد را از میان این دو پیدا کن.» حالا وزیر یک نفر را به عنوان دزد معرفی می‌کند که دو حالت دارد:

اگر حدس وزیر درست بود که شاه، فرمان شکنجه‌ای را به جلاد صادر می‌کند و جلاد هم دزد را شکنجه می‌کند.

اما اگر حدس وزیر اشتباه باشد، معمولا بلافاصله پس از حدس وزیر و معرفی او، می‌گوید «به جلاد توهین کردی؟!» و شاه شکنجه‌ای را به جلاد می‌گوید تا جلاد، وزیر را تنبیه کند. شکنجه‌ها معمولا دردآور است که از مشهورترین‌هایش سبیل آتشین یا بشین و پاشو است.

 

چند-بازی-گروهی-در-خانه-متن3

 

بازی گروهی شعر یادت نره

ابزار هایی که به آن ها نیاز دارید:

  • کاغذ
  • خودکار
  • متن یک ترانه

چه کار باید انجام دهید:

  1. یک یا دو قسمت از یک آهنگ معروف را بنویسید. چند کلمه را از قصد جا انداخته و به جای آن ها خط تیره بگذارید.
  2. نام آهنگ را کنار متن بنویسید تا از درست بودن متن مطمئن باشید.
  3. در بازی های گروهی نوجوانان را به چند گروه تقسیم کنید.
  4. به هر گروه این شانس را بدهید تا هنگامی که شما متن ترانه را می خوانید آن ها جا های خالی را پر کنند. اگر تیم یا بازیکنی نتوانست جواب درست را بیان کند، شانس را به گروه یا فرد بعدی بدهید. گروهی که بیشترین تعداد پاسخ های درست را داشت برنده خواهد شد.

 

چند-بازی-گروهی-در-خانه-متن2

 

بازی گروهی نقاش نابینا

در این بازی افراد به گروه‌های دونفره تقسیم می‌شوند و اعضای هر گروه پشت به هم می‌نشینند.

نفر اول یک تصویر و نفر دوم در هر گروه یک کاغذ سفید و یک قلم در اختیار دارند. کسی که تصویر در دست اوست، باید بدون اشاره‌ مستقیم به محتوای تصویر، آن را برای هم‌گروهی خود شرح دهد و نفر دوم آنچه را که متوجه می‌شود، روی کاغذ بکشد.

در پایان، گروهی که نقاشی‌اش بیشترین شباهت را به تصویر دارد، برنده خواهد شد.

 

بازی گروهی چشمک مرگ

 

به تعداد افراد حاضر کارت سفید لازم دارید. روی دو تا از کارت‌ها کلمات قاتل و کارآگاه و روی مابقی، کلمه‌ مقتول را بنویسید و به هر شخص یک کارت بدهید.

کارآگاه را همه می‌شناسند. شخصی که کارت قاتل را برداشته، به صورت پنهانی به بقیه چشمک می‌زند و با چشمک او قربانی‌ها می‌میرند. کارآگاه باید قاتل را پیدا کند.

زمانی‌که کارآگاه موفق به یافتن قاتل شد، قاتل قبلی کارآگاه می‌شود و کارت‌ها دوباره به صورت تصادفی بین بازیکنان پخش می‌شوند.

 

بازی گروهی جرات یا حقیقت

یکی از دیگر بازی های گروهی سرگرم کننده که البته گاهی ترسناک هم می‌شود، بازی حقیقت یا جرات است. در این بازی گروهی افراد دور هم می‌نشینند و بطری را روی زمین یا روی میز می‌چرخانند.

سپس سر بطری به سمت هر فردی که قرار گرفت، باید بین حقیقت و شجاعت یکی را انتخاب کند. طرف مقابل از او سوالی می‌پرسد و سپس او بر اساس انتخابی که انجام داده است، پاسخ صحیح (حقیقت) را می‌دهد یا از پاسخ دادن (شجاعت) امتناع می‌ورزد.

اگر انتخاب او شجاعت است، باید هر مجازاتی که سوال کننده دارد، بپذیرد و هر طور که او می‌خواهد عمل کند.

 

چند-بازی-گروهی-در-خانه-متن1

 

بازی گروهی مافیا

تاریخچه و تمام نقش های بازی مافیا ؛ گادفادر، اسنایپر، ساقی و …

مافیا را می‌توان یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی های گروهی بزرگسالان در دورهمی نامید. در بازی مافیا که آموزش کامل آن را در این مقاله آورده‌ایم، افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم می‌شوند.

برای تقسیم نقش‌ها، باید اسامی نقش‌های مورد نظرتان را بر روی تکه‌های کاغذ نوشته و آن‌ها را تا کنید. هر کس یکی از برگه‌ها را برداشته و بدون اینکه کسی ببیند، نقش خود را می‌خواند. هیچ‌کس نباید از نقش نفر دیگر مطلع شود.

بازی در دو فاز شب و روز انجام می‌گیرد و گروه مافیا در فاز شب با قدرت کشتاری که کسب می‌کنند، اعضاء تیم شهروندان را به قتل می‌رسانند. اگر می خواهید بدانید چطور برنده بازی مافیا باشید می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

در فاز روز، تیم شهروندان باید با همفکری و صحبت، مافیا را پیدا کرده و اعدام کنند. شهروندان در این مسیر از کمک‌های دکتر و کارآگاه هم استفاده می‌کنند.

دکتر باید حدس بزند که در فاز شب چه کسی کشته می‌شود و او را نجات دهد. کارآگاه هم باید با استعلام‌هایش اعضاء مافیا را شناسایی و به شهروندان معرفی کند. این بازی نقش‌های زیادی دارد که می‌توانید با توجه به تعداد اعضاء گروهتان از آن نقش‌ها در بازی استفاده کنید.

برای شناخت بهتر همه نقش های بازی مافیا به این مطلب از پلازا مراجعه نمایید. مافیا برای دورهمی‌های ۶ نفره تا بالای ۳۰ نفر مناسب است.

در میان بازی های سه نفره مافیا حضور نخواهد داشت زیرا این بازی نیازمند تعداد بیشتری از اشخاص بوده است که بسته به شخصیت هایی که وارد بازی میکنید ممکن است تا ۳۰ نفر را پوشش دهد. امروزه بازی مافیا بطور کامل در جامعه ایران جا افتاده است که در بسیاری از جمع های خانوادگی و دوستانه برای سرگرمی از آن استفاده میشود.

 

چند-بازی-گروهی-در-خانه-متن5

 

بازی گروهی دبرنا

دبرنا که برخی به آن دبرنا می‌گویند، یکی دیگر از بازی های چند نفره دورهمی جالب است. در این مورد از بازی های گروهی خانگی تعدادی کارت و یک کیسه مهره وجود دارد که در هر دور از بازی به هر فرد چند کارت داده می‌شود.

یکی از بازیکن‌ها دست در کیسه مهره‌ها کرده، مشتی مهره برمی‌دارد و شماره مهره‌ها را می‌خواند.

اگر شماره خوانده شده بر روی برگه شما بود، مهره را برمی‌دارید و بر روی کارتتان می‌گذارید.

ممکن است چند نفر همزمان آن عدد را بر روی کارتشان داشته باشند.

در این صورت یکی از افراد مهره و افراد دیگر یک شی کوچک مثل یک گلوله کاغذی کوچک یا آجیل را بر روی کارتشان می‌گذارند. کسی که بتواند زود‌تر همه خانه‌های کارتش را پر کند، برنده است.

می‌توان گفت برنده شدن در این بازی به طور ویژه‌ای با شانس ارتباط دارد که می‌توان از آن به عنوان یک بازی دونفره خانوادگی جذاب یاد کرد.

دبرنا یک بازی گروهی در منزل بوده است که با جمع آوری اعضای خانواده میتوانید آنرا اجرا کنید و بدنبال سرگرمی باشید.

 

بازی جاسوسی

بازی جاسوسی معروف به Spy یکی از بازی های هیجان انگیزی است که در بین خانواده ها بسیار محبوب شده است. این بازی با استفاده از اپلیکیشن موبایلی به نام Spy انجام خواهد شد.

روند کلی بازی خلاص شدن از شر جاسوس با پرسیدن سوالات مرتبط اما مبهم است. برای شروع بازی باید تعداد افراد موجود در اپلیکیشن را مشخص کنید و لیستی از نام مکان هایی که در بازی به عنوان هدف بازیکنان ارائه می شود را با صدای بلند بخوانید.

سپس تلفن به نوبت بین بازیکنان منتقل می شود، هر بازیکن با کلیک کردن روی نماد “شروع” نقش خود را می داند، اگر برنامه نام مکان بازیکن را نشان دهد، به این معنی است که بازیکن جاسوس نیست.

اما اگر کلمه جاسوس برای بازیکن ظاهر شود به این معنی است که او جاسوس بازی است. در این بازی بسته به تعداد بازیکنان از یک تا سه جاسوس در بازی حضور خواهند داشت.

توجه داشته باشید که تا پایان بازی هویت همه پنهان است و افراد غیر جاسوس باید با پرسیدن سوالات کوتاه هویت جاسوس را فاش کنند.

در همین حال، جاسوس باید با پیگیری دقیق سوالاتی که بازیکنان از یکدیگر می پرسند، مکان مورد نظر را به درستی حدس بزند. به یاد داشته باشید که سؤالاتی که می‌پرسید، در عین حال که مربوط به مکان هدف است، برای جاسوس گمراه‌کننده و گریزان است.

جاسوس زمانی برنده بازی می شود که بتواند مکان مورد نظر را پیدا کند یا تا آخر در بازی بماند و به جای آن شخص دیگری از بازی اخراج شود.

شاید در نگاه اول بتوان متوجه شد که چرا بازی Spy در دسته بازی های خلاقانه قرار گرفته است. در Spy، امکان پرسیدن سوالات خلاقانه به شما این امکان را می دهد که اگر جاسوس هستید هویت خود را مخفی نگه دارید و در غیر این صورت هویت جاسوس را فاش کنید.

سایر مقالات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره مارزرواسیونشماره تماس